KARTOGRAFIA
TAILERRA
Azken denboraldian
zehar nik Elkarrikertuz ikerketa
taldearekin batera, maisu eta maistrek eskola barruko zein kanpoko esparruetan nola
ikasten duten ikertu dugu. Aurrera eramandako ikerketa etnografiko horretan
Haur Hezkuntza zein Lehen Hezkuntzako 15 irakasle parte hartu zuten.
Halaber, Bartzelonako ESBRINA ikerketa talde lagunek, beste ikerketa
antzeko bat aurrera eraman zuten baina oraingoan Bigarren Hekuntzako gazteekin.
Beraien lanean aurkitu zuten gazteek, ikaskuntza bezala, institutu barruan
erlazioa duena bakarrik ulertzen dutela. Institutuan, gauzak halabeharrez
egiten dute edo bestela ikasten jarraitzeko. Kanpoan, ordea, interesangatik.
Gero ikusi zuten barruan ikasten zituzten gauzak kanpora eramaten zituztela; baina kanpoan
ikasten zutena ez zuten ordea institutu barruan erraz transferitzen. Beraien
esanetan, irakasleek ez dute aintzat hartzen beraiek dakitena, ikasten dutena
eta interesatzen zaiena institututik kanpo.
Esaten zutenaz
ohartzean, ESBRINAn zein ELKARRIKERTUZen galdera berri bat formulatu genuen:
Nola egiten dute irakasleek eskoletatik kanpo ikasten
dutena, egiten dutena edo interesatzen zaiena beraien praktikara geletan
eramateko?
Edo beste era batean esanda,
Nola trantsitatzen du irakaslegoak kanpoan zein barruan
ikasten duena?
Aurtengo ikasturte
honetan, goiko esperientzietatik abiatuz, galdera berri bat etorri zitzaidan
burura zurekin bat erantzutea gustatuko litzaidakena:
Nola egiten duzu irakasle izaten ikasteko?
Edo beste era batean esanda,
Nola egiten duzu unibertsitatetik kanpo ikasten duzuna,
egiten duzuna eta interesatzen zaizuna iraskasle izaten laguntzeko?
- KARTOGRAFIEN EREDUAK
- TAILERRAREN DINAMIKA